2020. január 18., szombat

2. Imagines Cerebri

Az ImaCer felfoghatatlan méretű cég. Soha nem volt és soha nem is lesz hozzá hasonló. Persze voltak már igazi gigacégek a Földön és a hozzá tartozó gyarmatbolygókon, de az ImaCer az egyetlen közöttük, amely az általa forgalmazott terméket mindig is kizárólagossággal forgalmazta és ez sem a közeli, sem a távoli jövőben nem is látszik változni. Kényesen ügyeltek és ügyelnek arra, hogy sem a technológia, sem az ahhoz tartozó kiegészítő megoldások ne szivároghassanak ki.
Tőlük igazából soha semmi nem szivárgott ki.
Senki nem érti hogyan, de nekik sikerült.
A legmegdöbbentőbb mindebben az, hogy ráadásul olyan terméket forgalmaznak, amely gyakorlatilag mindenkinek kell, azaz az emberiség jelentős hányada - egyes becslések szerint az egyharmada, mások szerint már a fele - az ügyfelük volt a maradék pedig előreláthatóan néhány évtizeden vagy éven belül az ügyfelükké fog válni. 
Tízmilliárdok.
Még sincs konkurencia, még sincs verseny, senki más nem próbálkozott soha még csak hasonló termékkel sem.
Az ImaCer tehát nem gigacég, de még csak nem is terra-, peta-, exa-, vagy zettacég, hanem az egyetlen yotta az ismert, ember lakta univerzumban.
A legnagyobb a legnagyobbak között.
Felfoghatatlan.
Mindezt a nulláról, alig két évtized alatt...
A DirCer jelenséget tudományos körökben úgy emlegetik, mint az emberiség legnagyobb evolúciós ugrását a beszéd óta és számos tudományos értekezés egyenesen az állítja, hogy a beavatkozás elterjedése következtében gyakorlatilag egy új, fejlettebb faj van kialakulóban.
A homo cerebrum, az "agyi-ember".
A tudósok azzal érvelnek, hogy biológiai értelemben ugyan azonos DNS állományú lényekről van szó - ezért aztán egy fajról is -, de ezen faj két csoportja - nevezetesen a DirCer előtti és utáni egyedei - egymással nem szaporodnak és termékeny utódokat nem hoznak létre. A recimacer első éveiben az emberiség kettészakadni látszott, de a tudományág és a belőle táplálkozó technológia fejlődésével és egyre olcsóbbá válásával ez a folyamat most megfordulni látszik és végeredményben nem is olyan sokára az utolsó homo sapiens is el fog tűnni, mégpedig végérvényesen.
A DirCer párok a beavatkozást gyakorlatilag a baba születése után és kivétel nélkül elvégeztetik, nem volt példa arra, hogy DirCer szülők érintetlenül hagyták volna a gyermekük agyát. A beavatkozás olyan szinten természetessé vált a DirCer szülők körében, mint az, hogy beszélni és járni tanítják a gyereket. Igaz erre a két utóbbi képességre egyre kevésbé volt szüksége.
A második generációs (SGN) DirCer huszonévesek nem is tudják, milyen érzés csak az érzékszerveikre hagyatkozni. Az SGN DirCer gyerekekre ráadásul jellemző, hogy a legkisebb mértékben sem keverednek a homo sapiensekkel 
- gyakorlatilag alkalmatlanok is erre -, gyermekként és később fiatal felnőttként ezért életvitelük és szokásaik nagyban elérnek a beavatkozáson még át nem esett egyedekétől. 
Ezzel együtt talán mégis elgondolkodtató lehet, hogy a több tízmilliárdnyi - földi és gyarmati - ember között nem akadt egyetlen vegyes pár, így nem született egyetlen vegyesbébi sem?
Minden esetre az elmúlt 20 évben erre nem volt példa, ahogyan arra sem, hogy akárcsak a legkisebb információmorzsa is kipottyant volna a ImaCer vállalatot védő háló résein.
A vállalatóriást körüllengő ködön a lassan húszéves fennállása során csak néhány információsugár tudott áttörni - vagy hagyták, hogy áttörjön -, így az átlagember számára  a mai napig csak annyi tudható róla, hogy egyetlen termékkel vannak jelen a piacon. 
Ez pedig a DirCer, az agyban tett valamilyen beavatkozással az információt közvetlenül az agyba juttató megoldásuk, azaz teljes nevén a Directe ad Cerebrum.
És persze az ehhez kacsolódó szolgáltatások.
A híradásokat visszapörgetve azt látjuk, hogy a cég bejegyzése gyakorlatilag egybe esett az első termékük piacra dobásának időpontjával és az összes kutatásukat szigorú infózár védi. Nem ismertek a feltalálóik, nem ismertek a fejlesztőik és akárki/akárkik áll/állnak is az ImaCer mögött, teljes névtelenségbe burkolózik/burkolóznak.
Gyakorlatilag előzmények nélkül, egyszer csak ott voltak és vannak azóta is.
A cégnek természetesen vannak sajtósaik - már amennyire a sajtó még értelmezhető manapság -, vannak marketingeseik - már amennyi marketingre szükség van egy ilyen terméknél -, valamint van ügyfélszolgálata - még ha virtuális is -, és úgy általában mindene megvan, amely a robbanásszerű terjeszkedéshez nélkülözhetetlen, de az arcokat és neveket és úgy általában az emberi jelenlétet soha nem erőltették. Ez persze nem egyedi manapság, hiszen az üzleti életben a hagyományos értelemben vett emberi kapcsolatnak régen lejárt már az ideje és általános, hogy a kor embere ügyet intézni virtuális asszisztensekkel szokott.
És ha ez az ember úgy dönt, hogy neki kell a DirCer, gyakorlatilag azonnal meg is kapja. 
Nincs várakozási idő. 
Fizetsz és kapod.
Ennek tudható be, hogy az ImaCer az emberiség történetének legsikeresebb, soha nem látott mértékben növekvő óriásvállalata lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése